EQ2|Teil 6 des Q&A auf Gamergod
Veröffentlicht von: Ilion Sturmlied am 02. 2004 um 02:33 Uhr
Gamergod hat heute Teil 6 ihrer Q&A Reihe veröffentlicht und hier ist die Zusammenfassung von uns.
Wieder einmal mußte das EQ2 Team betonen, daß es keine Pläne für PvP in Everquest 2 gibt, da es ihr Ziel ist Player vs. Environment zu einer möglichst reichhaltigen Erfahrung zu machen.
Spieler werden sich den Zugang zu bestimmten Gebieten erst erarbeiten müssen, aber anders als das Flagsystem EQLive ist es das Ziel von Everquest 2 dies zu einer Erfahrung zu machen, die den Spielern Freude macht und sie nicht vom Inhalt des Spiels ausschließt.
Es wird in Everquest 2 keine extra Ausrüstungfach für Amulette oder Glücksbringer, in EQLive Charms genannt, oder Augmentations, ebenfalls ein System aus EQLive das es ermöglicht Gegenstände mit kleinen Kristallen oder anderen speziellen Gegenständen zu verbessern, geben, zumindest nicht zur Veröffentlichung.
Faydwer, der Heimatkontinent der Elfen, Zwerge und Gnome, wird zum Zeitpunkt der Veröffentlichung nicht verfügbar sein, was aber nicht zu Vermutungen über seinen Verbleib führen sollte, wie zum Beispiel, daß es ihn gar nicht mehr gibt.
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Original
Veröffentlicht von: Gryphus am 03. 2004 - 00:04 Uhr
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| GamerGod - Good and Evil are major themes of EQ2. Is there any effort to increase the value of PvP in EQ2 or is this still a PvE game only, with the option to duel? Will there be a PvP server and/or Team PvP server at release or in the future?
EQ2 Dev Team - EverQuest II is a PvE game, and we currently have no plans for PvP servers. Our priority has always been to make a deep, rich player vs. environment experience.
GamerGod - Flagging was a big element of the PoP expansion and expansions after that. It has been controversial. Many loved the idea and the feeling of accomplishment that came with it, while other`s hated the time sink and inability for some players to achieve this portion of the game. Will we see this system at all in EQ2? If so, will we see it during release?
EQ2 Dev Team - Players will need to earn access to certain areas of the game, but these access quests are designed to be fun and memorable rather than difficult and tedious. Our goal is not to lock players out of content, but instead to make the process of getting there as entertaining as the end result.
GamerGod - We saw the addition of gems with stat bonuses and charms; however, it took years before it was a part of EQ. Will we see this ability during release or early on in EQ2?
EQ2 Dev Team - We won`t have charms or augments at release, but there are plenty of opportunities for raising your stats through the acquisition of gear.
GamerGod - Can we assume that Faydwer is not around anymore or has it just become uninhabitable?
EQ2 Dev Team - I wouldn`t assume anything about Faydwer until you see it for yourself. It isn`t a part of the initial release of EverQuest II, but we`d certainly enjoy telling you the story of what happened to it. |
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