EQ2 | Erollisi Tag - Wo ist was los?
Veröffentlicht von: Gryphus am 13. 2007 um 22:12 Uhr
Wer sich an den Tagen um Erollisi noch nicht ganz im klaren ist, wo er oder sie hingehen kann bzw. wo es etwas gibt, der sollte sich den Artikel auf der offiziellen Communityseite durchlesen. Dieser verrät einige Informationen über den Wettbewerb, aber auch über den Frauenheld in Qeynos und Freihafen.
![](http://eq2.molgam.net/upload/eq2/files/1171401172.jpg)
Link: Hier gehts zum vollständigen Artikel
SOE | 12. Podcast online
Veröffentlicht von: Gryphus am 13. 2007 um 21:14 Uhr
In dem neuen und damit 12. Podcast von SOE wird wieder viel geredet. Schaltet rein und lauscht mit.
Link: Hier gehts zum Podcast
EQ2 | Drittes Jubiläumsgeschenk
Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2007 um 23:49 Uhr
Mit dem letzten Patch vom Freitag steht nun auch ein kleines Geschenk für all diejenigen bereit, die EverQuest 2 seit nun mehr als drei Jahre spielen. Über die /claim - Funktion lässt sich das Geschenk (ein Hausgegenstand) abholen. Es führt dazu, dass keine Händlergebühren mehr anfallen. Weder beim Kauf noch beim Verkauf.
![](http://everquestii.info/upload/eq2/files/1171320544.jpg)
Link: Hier gehts zur Ankündigung
Event | Valentinstag
Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2007 um 23:47 Uhr
Einmal mehr ist die Zeit angebrochen und der Erollisi-Tag steht in der Tür. Ingame sind seit letztem Patch einige Events gestartet. So könnt ihr euch mit einem echten Frauenheld in Ost-Freihaf oder Nord-Qeynos utnerhalten und seine Ratschläge verfolgen. Aber auch in den Gemeinlanden und Antonica könnt ihr was erleben. Sammelt Herzen und bekommt eine Belohnung.
Link: Zur News auf der offiziellen seite
Link: Erollisi-Tag Event
Interview | Eovania spricht mit gamona
Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2007 um 23:46 Uhr
Eovania hat einmal mehr ein Interview durchgeführt. Nur dieses mal hat es keinen EverQuest 2 Spieler getroffen, sondern den Community Manager von gamona.de. So erfahrt ihr beispielsweise, dass die Arbeit eines Community Managers bei einer großen Firma gegenüber einer kleinen nicht wesentlich unterscheidet.
Eovania: Deine Arbeit ist ja eher ungewöhnlich. Siehst Du einen Trend in Deutschland? Wie bist Du zu Deiner Arbeit gekommen? Benötigt man dafür bestimmte Vorraussetzungen?
Whooper: Wenn man die letzten Jahre Revue passieren lässt, ist eine eindeutige Tendenz zu erkennen. Haben Spieler früher noch regelmäßig neue Spiele gekauft, geht der Trend mittlerweile immer mehr in Richtung Spezialisierung. Viele Gamer bleiben „ihrem“ Spiel über viele Monate wenn nicht sogar Jahre treu. Verantwortlich sind dafür in erster Linie Online-Spiele, wie MMOs oder Shooter. Diesen Trend haben auch die Publisher erkannt. Es gibt heutzutage kaum eine Firma, in der es keinen Verantwortlichen für die Community-Betreuung gibt.
Ich selbst bin da eher reingerutscht. Während ich bereits hobbymäßig für Gamona tätig war, habe ich zunächst mein Software Engineering Studium in den Niederlanden abgeschlossen und bin danach in die Hauptstadt gezogen, um hier dann richtig durchzustarten.
Wer sich selbst für einen Job in diesem Bereich interessiert, sollte gerne mit anderen Leuten reden, sich für Spiele interessieren und ein gutes Nervenkostüm mitbringen. ![](images/smilies/wink.gif) |
Link: Hier gehts zum kompletten Interview
SOE | Eovania sucht...
Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2007 um 23:46 Uhr
Eovania sucht zur Zeit alle Seiten rund um EverQuest 2. Dabei spielt es keine Rolle, ob sich hierbei um eine Fanseite oder Gildenseite handelt. Auch Handwerksseiten und Co sind willkommen. Ihr habt eine solche Seite, dann wendet euch an Eovania über die offizielle Community Seite.
Link: Hier gehts zur offiziellen Seite
Video | EverQuest als Film
Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2007 um 23:45 Uhr
Neben einem Film zu Metal Gear Solid, soll bei Sony Pictures Entertainment auch ein Film zu EverQuest geplant sein. So geht dies aus einem Statement von Vize-President Yair Landau hervor:
We´re working with one of my favorite producers right now on an idea for an EverQuest movie. |
Link: Zur News auf gamespot.com
Patch | Update vom 3. und 6.2.
Veröffentlicht von: gracjanski am 06. 2007 um 22:07 Uhr
vom 3.2.
*** Quests ***
- Einige der Quest-Aktualisierungen für die Wissen und Legenden Quests sollten jetzt häufiger stattfinden.
*** Gegenstände ***
- Die Wirkung von Kapuze des Schurken, Hut des Schwindlers und Eleganter Hut des Tresor-Räubers sollten jetzt nicht mehr 100% der Zeit ausgelöst werden.
- Gegenstände, die auf dem Kürbisköpfigen Reiter gefunden wurden, sind modifiziert worden.
*** SgS ***
- Das Rallos Zek Wunder, Rallos' Vergeltung in SgS sollte jetzt normal funktionieren. |
vom 6.2.:
*** Quests ***
Civean Il'Pernod wird wieder den ‘Ritual der Flammenläuterung’ Quest ausgeben.
*** Zonen ***
Die meisten Kreaturen in der Gruft von Valdoon können wieder verzaubert werden.
*** Gegenstände ***
Status-Zauber stehen nicht länger für alle Kreaturen zur Verfügung, sondern nur noch für Kreaturen, auf die sie speziell verweisen |
Quelle: Offizielles Forum
SOE | Spottlight: Dreyco
Veröffentlicht von: Gryphus am 03. 2007 um 19:20 Uhr
Auf der englischen Seite von eq2players.com gibt es ein neues Spottlight eines Mitarbeiters von SOE. Es wird Dreyco aus dem offiziellen Forum.
Today ´The Archive of Ik´ was announced in our community forums by Dreyco, the Iksar Historian. The archive is a collection of lore from both EverQuest and EverQuest II, and is a gathering place for Iksar players everywhere.
I thought that the launch of a new and focused fansite was an interesting opportunity to dig into the mind of the man behind the Iksar, and see what brought the site to life. After a quick exchange of information I was able to secure a quick interview with Dreyco and explore his hopes for the new site.
Grimwell:
Why don´t we start with you telling me what got you to build the site? What was the moment where you went from "Wouldn´t it be cool if?" to "I´m going to do this!"
Dreyco:
Back when I first started playing EverQuest II, I led an Iksar Role-playing guild on the Antonia Bayle server. The goal was to create an Iksar Community, and bring the Racially Proud Iksar above and beyond the stereotypes that might be painted within Freeport. It was not just to be a guild, but an inspiration to others to role-play the Iksar as they were depicted through lore: Getting others to participate from many guilds/servers in gatherings and other community events. |
Link: Zum kompletten Interview
SOE | Wie ein Patchday bei SOE aussieht
Veröffentlicht von: Gryphus am 03. 2007 um 19:06 Uhr
Grimwell beschreibt in einem Artikel auf der EQ2 Community Seite, wie es an einem Patchday auf Seiten SOE`s so zu tun gibt.
The Other Side of Patch Day
As the shadow of ´Patch Day´ looms heavily over the EverQuest II community, I thought it would be interesting to share a peek into the flurry of behind the scenes activity that takes place when we patch the game. It´s sometimes difficult to remember that there are people working at a frantic pace to ensure that a patch goes well, especially when you are staring at the launchers progress meter; so I solicited comments from people involved in a game update from the beginning to the end to give a bit of insight on how the day goes for them. |
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Most people, when asked to think about the people who make a game update happen, think only of the designers and programmers that make the core game. That´s not a complete picture though, as it leaves out all the other teams involved in a live game. Naturally the designers and programmers have an active hand in the process, as do the producers for the EQII team, but the scope of involvement is much broader.
It is far better to let some of these folks speak for themselves though! Here are a few comments from the people involved in bringing a game update to fruition.
"I work with the development staff and the respective game teams to identify any expected issues that affect Customer Service. Before we launch an update I have to work closely with development to create documentation outlining quest walkthroughs, and any commands that the CS Staff uses to assist with customer resolutions."
David Schmidt - Customer Service Training Specialist.
"Since my main focus is on the Test server, I work on getting the update out for weeks at a time. Everything from player written bugs, running groups on Test and supporting the players on the server with testing, I and the players of Test work quite a few hours getting it ready. I owe a big thank you to all of them!"
Kris " Venos" Kleinow - EQII QA Test Server Liaison
"I log into chat while the servers are still down as my GM avatar to talk with players and keep them entertained while we all wait".
Amy " GM Kimbial" Leo - EverQuest II Customer Service
"Patch day? You mean that stuff I worked on a month ago? I´m already working on the next LU!"
Jeremy Gess "Jindrack" - Game Designer, EverQuest II
"Sacrifice a ratonga."
Joel "Zliten" White - Game Designer, EverQuest II
"By the time you´re reading this, it´s already too late! On the more serious side, I´m busy trying to squeeze in last-minute bug fixes these days, trying to get a nice, clean house before we head into spring and the next big thing."
Noel "Ilucide" Walling - Game Designer, EverQuest II
"We coders fix bugs and work on new features, in addition to making sure the client and servers are stable even to the point of being on-call 24 hours a day."
Joshua "Autenil" Kriegshauser - Sr. Programmer, EverQuest II
"I work with the QA dept to organize a final sweep over the build in an environment that is as close to live as we can get. I get any server configuration changes ready to send out just before we launch. I coordinate with our Operations teams, DBA´s and international teams to make sure everyone is ready and has what they need. I finish compiling the release notes, which involves a lot of emails back and forth with people pinning down what they changed and what that means. I try to review the test server forums, /bugs and /feedbacks in as much detail as possible to make sure we aren´t forgetting something big that our players have told us about. And then the fun part: Deal with anything that does pop up as a problem which has sometimes been known to happen ![](images/smilies/wink.gif) "
Jennifer "Kirstie" Gerull Associate Producer, EverQuest II
"Since the majority of my job involves making sure that Game Updates go smoothly, the days before a Game Update are very busy for me. At this point, all the planning and play testing has come together, so mostly I am monitoring the bug queues – and then racing around the office bugging, wheedling, and cajoling the developers to make sure that the right fixes are getting in and getting sufficient testing. I also review the update notes, make sure that the right tickets have gotten in for the Operations and Database teams, and generally coordinate and calm any resource conflicts and last-minute panics."
Sandra "srand" Powers, Live Producer, EverQuest II
"It´s a good patch day when there isn´t anything other than reading update note revisions 100 times - to make sure that we don´t have anything in there that isn´t going in, and that we didn´t leave anything important out. Srand and Kirstie do such a good job running that part of the show now that I don´t have nearly the panicking that I used to."
Scott "Gallenite" Hartsman, Senior Producer, EverQuest II
As you can see, everyone on the team has their hand in getting a game update together and out the door. As this is my first game update with the EQII team, it´s been a fascinating process of discovery for me to see how things move from idea/intent to delivered content and changes. While my primary focus on patch day is to make sure the community knows what´s happening with the patch, I also work hard to make sure Gallenite has to approve at least 100 revisions to the game update notes!
Humor aside, I hope that these comments provide a little insight into the actions a great number of people are taking to bring an update to the game to reality! Also, please feel welcome to share a few words about what you do on patch day to get ready for all the new fun!
--Grimwell |
Link: Zum Artikel
Patch | Game Update 31
Veröffentlicht von: gracjanski am 02. 2007 um 19:39 Uhr
Da es immer noch keine Übersetzung gibt, habe ich die engl. Version hier reingestellt. Hier die Schlagzeilen:
***Headlines***
Erollisi Day is almost upon us! Watch for lots of new holiday fun!
Class hats for Furies, Necromancers, Wardens, and Warlocks are now in the game.
Spell resist rates have been modified!
You won't get stuck in combat when your pet charms an NPC!
Bows will no longer proc on sword swings.
Carpenters can now make fireplaces!
Some tradeskill components have been reordered for consistency.
Some class Achievements have been tweaked.
Many tweaks were made for PVP balancing.
The broker has changes for ease of use, clarity, and new functionality.
Tunarian Wolfsbane locations have been clarified.
Enemy Mastery Strikes have been paired with the Legend & Lore quests and streamlined to one button. |
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*** Gameplay ***
Spell and Combat Art reuse timers will now count down while logged off.
Fixed a bug that prevented players level 6 and below from ever drowning.
Kelethin citizens should be able to buy the War-Barded Cavalry horses now from Trainer Lucien.
The Pumpkin Headed Horseman’s abilities have been tweaked. His loot has been upgraded as well.
The Iksar swim speed animation has been greatly reduced.
You can no longer jump to extreme heights after putting on the tinkered stilts while jumping.
Spell resist rates have been globally reduced. Higher quality spells will reduce the resist rates seen as before; the amount per quality level of this bonus has been reduced.
Subjugation skill increases faster than before.
Many of the inhabitants of Norrath are getting in the mood for Erollisi Day and may drop tokens of their affection.
Enemy Mastery Strikes are no longer tied to character level. You now obtain them upon the completion of Legend & Lore quests, and have no level based limit on the number you can have. Also, you will only need a single button on your hotbar to activate all Mastery Strikes (against any creature type that you have completed your Legend & Lore quest for).
*** Zones ***
Inner Sanctum:
Creatures within Inner Sanctum have been raised in difficulty a little to reflect the quality of the items they drop.
Emerald Halls:
Many of the Emerald Halls rare drop items have been increased.
Elaani the Collector has taken up residence within the Emerald Halls to assist Gardener Thirgen in his duties.
Sawtooth the Ancient has remembered how to attack when being empowered by the Loa'Sur.
Kaladim:
The ring events in Kaladim have been adjusted. The creatures are now ‘No Charm’ and the respawn rates have been increased.
North Freeport:
Wandering minstrels have arrived in the Jade Tigers Den to entertain and excite bar goers.
Mystic Lake:
The Black Death and Dethrra the Corruptress in Mystic Lake can no longer be charmed.
*** Pets ***
Name and Chat Bubble settings for pets are now inherited from their owners and will not behave like NPC’s.
Pets should no longer have problems attacking while on the stairs.
Pets with attacks set to ranged (/ranged vs /melee) should fight at ranged instead of charging by default.
*** Combat ***
Killing an encounter with a member charmed will no longer cause the Heroic Opportunity to be stuck.
AE auto attack skills like Hurricane or Surrounding Attacks will no longer hit mezzed mobs.
An issue causing players to get stuck in combat when you charmed an NPC with a pet has been resolved.
Players that get charmed will now have their innate achievement buffs returned to the appropriate values.
*** Mounts ***
Mounts should no longer play multiple footstep sounds (extra loud sound) when starting to gallop.
Players should no longer look like they’re falling if they jump while starting a griffon ride.
Scaled horses to fit better on small races.
*** Adornments ***
Items modified by Adornments will inherit flags from the Adornment (i.e. NO TRADE, NO VALUE, etc).
Items modified by Adornments will only be equippable in slots supported by the adornment (i.e. an Amulet that is equippable in wrist or neck slots will only be equippable in neck slots if a neck adornment is applied).
Item Adornments that are only usable by certain classes will potentially reduce the classes that can use the item that they’re applied to (i.e. if an adornment is only usable by wizards and it’s applied to something that all mages can use, then only wizards will be able to use that item).
The above changes affect existing items. Adornments that would restrict the slots of the items that they were applied to have been popped off and placed in your overflow slot. Adornments used in the future will warn about how they will modify an item.
*** Items ***
Wuoshi now gives out one Tunarian Wolfsbane as a part of the Tunare Deity Quest line, and drops five upon his death.
Items that will not accept adornments now have an ‘ORNATE’ flag on them.
Darkbriar's Masquerade Robe now provides+6 subjugation instead of +6 defense.
Al'Kabor's Spellborn Robe and Najena's Voidcaller Vestment now provides +6 disruption instead of +6 defense.
The Crested Mistmoore Shield should now drain health from the player’s target instead of just doing damage to the target.
Leggings of the Prelate have had their attributes reduced to be more in line with the other rewards offered from the quest, Pillage or be Pillaged.
Imbued Rosewood wands now list their magic type.
Mist Generators now correctly summon a pet.
The divine resistance on the pristine tailored tranquil dragon's breath slippers is now on par with the rest of the resistances.
Fixed proc adornments on weapons that allowed bows procing on sword swings. This should no longer occur.
Hooloh has discovered wonderful new looks for Furies, Necromancers, Wardens and Warlocks. If you are one of these classes, and would like to exchange your current Hooloh hat for his new style, please speak to him about it.
The required level on the item and on the spell text now match for the Spirit Totem of the Alpha Feline (level 40).
The required level on the item and on the spell text now match for the Spirit Totem of the Cobra (level 49).
Items and spells with illusion effects will show the type of illusion granted by the effect.
Objects such as the elevator switches in Clefts of Rujark can now be used just by clicking/double-clicking instead of having to use the context menu.
The Echoes of Faydwer Fabled Armor sets for warlocks, necromancers, furies, and wardens now have the new profession hat appearance.
Slippers of the Valekeeper are now correctly a level 30 item and match the rest of the quest rewards given in the 'It's Not the Water' quest in Enchanted Lands.
The Miscalibrated Automated Shears now add 5 points to gathering & foresting.
The Miscalibrated Automated Watersafe Net now adds 5 points to fishing & trapping.
The Overclocked Automated Shears now add 10 points to gathering & foresting.
The Overclocked Automated Watersafe Net now adds 10 points to fishing & trapping.
The Dom of the Elani can no longer be sacrificed or transmuted.
The Hand of Glory can no longer be sacrificed or transmuted.
The Calibrated Automated Shears now add 7 points to gathering & foresting.
The Calibrated Automated Watersafe Net now adds 7 points to fishing & trapping.
*** Quests ***
Non-aligned characters that are able to do quests for an NPC should now see the quest indicator icons above the NPC’s head.
NPC’s of opposite factions that will offer you quests should now have a feather over their head.
Players on Stage 11 of the quest “In Honor and Service” that accidentally destroyed their expedition officer keys can now get a set of new keys from the Mushroom King.
Players can now open the Boombottom Strongbox when they have all of the ringlets.
Players cannot pick up or read the title of the Hammer of Below binder unless they have learned about it from examining a hidden object first.
The quest 'Cooking With Halflings' is now properly flagged as Heroic.
Fixed an issue where new players in the Outpost of the Overlord could accidentally get the 'Seeking a Tradeskill Profession' quest a second time if they inspected Arthur Merrin's note a second time inside the tradeskill instance on the island.
*** Tradeskills ***
Fireplaces have been added to pre-existing carpenter recipe books. (levels 30, 40 & 50)
Fiery Grandeur is now in the level 38 recipe books.
Added the missing ornate bedside table recipe to Carpenter Essentials Volume 35.
Changed the appearance of the 'an ash double bed' to be different than the 'a standard maple double bed'.
The advanced sage recipe for Earthen Roots now requires raw jasper instead of palladium. The rare component is now consistent with other level 20-29 sage spell rare components.
The advanced sage recipe for Elddar's Grasp is now appropriately shown as a level 64 recipe.
The gnomes in charge of the Elemental & Noxious Environmental Suits created by tinkering have seen fit to use proper Norrathian spelling in their inventions.
Fixed the Transmuting issue where Subastral Binding's prose incorrectly referred to the Corporeal Weave ability.
The Desert of Flames 'Ancient Teachings of:' scrolls should now require 16 coal/incense/candles (like other level 50-57 adept III scrolls) instead of 20.
An issue that displayed the wrong icon for the Vicious Flurry (adept III) scroll has been fixed. This issue would also have led to the inability to create the simple product combine of Vicious Flurry (adept III).
The sage spell scroll for 'Discomfiting Gaze' in the sage essentials volume 36 book is now spelled correctly. (Yep, discomfiting is a word. No, discomfirting is not!)
Scout combat arts now properly use Solidified Loam for level 1-9 adept III recipes.
Mage spell scrolls now properly use Copper Clusters for level 1-9 adept III recipes.
Scout combat arts now properly use Alkaline Loam for level 10-19 adept III recipes.
Mage spell scrolls now properly use Silver Clusters for level 10-19 adept III recipes.
Added new prose for high level provisioning that properly represents the skills actual functionality & names.
The carpenter recipe for the River Rock Hearth now properly returns a malformed opaline gem as a slagged product.
The carpenter recipe for the Cobalt Hearth now properly returns a malformed bloodstone gem as a slagged product.
The carpenter recipe for the Sandstone Hearth now properly returns a deformed beryllium bar as a slagged product.
The tradeskill quests 'Seeking a Profession IV' incorrectly asked players to 'scry' a scroll of Arcane Bindings instead of 'scribe'. This is now fixed.
The recipe for the Mechanical Threaded Needle now properly requires lead clusters as its primary components instead of iron clusters.
The recipe for the Oak Dining Chair is once again available in the Advanced Carpenter Volume 33 recipe book.
The tinkering recipe for the Automated Finishing Hammer now properly requires lead clusters instead of iron clusters as primary components.
Fishing in the Pillars of Flame will now return the proper number of caught fish to the chat window.
The Queen's Colony & Outpost of the Overlord mined ore & rocks have been re-worked to properly reflect what new players will see later in the game. Now mining 'unearthed ore' returns metal ore and loam, while mining 'rugged stones' returns gemstones and soft metals.
Added the long-lost recipe for Halasian boiling pots to Carpenter Essentials Volume 22.
Favor of Innovation events for alchemists on the chemistry table was returning the rare soft metal for the tier, instead of the rare loams. This is now fixed.
Favor of Innovation events for jewelers on the work bench returning pre-LU24 rare gems. This is now fixed.
Fixed an issue where 'Favor of Innovation' events for jewelers (save for the 50-69 recipes) were incorrectly awarding old gems that would not stack properly with post GU24 rare gems.
*** Achievements ***
Coercer:
Coercive Healing: Effect also applies to the single target and group emergency heals of priests.
Thought Snap: Aggro randomly selects among group fighters instead of non-fighters.
Conjuror:
Bubble: No longer breaks invisibility.
Warden:
Nature Walk: Fixed the most knock back immunity to work properly.
Necromancer:
Enhance: Locusts: fixed casting speed bonus.
Rogue:
Swear: Uses Aggression skill.
Bards:
Minstrel's Aria: Increases Aggression skill.
*** Spells & Combat Arts ***
Goading Gesture now uses the aggression skill.
Spells that cause damage when power is spent can be prevented. This fixes a case where a sorcerer's Manashield achievement did not work properly in protecting against this source of damage.
While mentoring and/or under the effects of a level debuff you will use the appropriate level of spells rather than defaulting to apprentice I.
Dirge:
Percussion of Stone - No longer breaks the dirge's stealth when stoneskin is triggered by a group member.
Conjurer:
Plane Shift - Affects Hydromancer achievement pet.
Conjurer and Necromancer:
Enhance Pet Achievements - These achievements will apply properly when recasting pets and when zoning.
Templar :
Overconfidence - Added check so that trigger only functions on non-fighters.
Summoner:
Animist's Transference - Can be used on their Achievement primary pet (Hydromancer or Ooze Crawler).
*** PVP ***
/hide_illusion is restricted to use only while out of combat and there is now a 1 minute reuse on it.
Brigand thugs should no longer keep you from using evac if you did not fight back.
Smite Evil can now be used against citizens of Freeport and Exiles in PvP.
The Good aligned respawn and evac points on the beach in the Sinking Sands should now work for Citizens of Kelethin.
Fixed an issue causing players to get carnage flagged if they chased a player across zone lines with DoT’s applied to the other player.
The PVP and combat icons have moved to the right side of the player window instead of being below the health/power bars.
The following Deity Blessings and Miracles have had their damage reduced in PvP (Varying 40-60%):
Brell Serilis:
Rift from Below
Forgehammer
Cazic Thule:
Cazic's Will
Innoruuk:
Tendrils of Hate
Lure of Innoruuk
Malevolent Wail
Maestros Song
Rallos Zek:
Rallos Devastation
Wars Aftermath
Solusek Ro:
Sun Sphere
Incinerate
Additionally, the following Blessings Miracles have received the following changes in PvP:
Brell Serilis:
Forgehammer: Stun duration reduced to 3 seconds.
Armies of the Underfoot: Duration reduced to 30 seconds. Dumb fire pets reduced to 3.
Cazic Thule:
Terror of the Fear-Servant: Triggered duration reduced to 3 seconds. Slow effect replaced with Root to match PvE version of the spell.
Servant of Fear: Fear duration of pets’ proc reduced to 3 seconds.
Fears Grasp: Charm duration reduced 50%.
Ids Release: AoE Fear duration reduced to 3 seconds.
Amygdalan Assault: Duration reduced to 30 seconds. Dumb fire pets reduced to 3.
Terror Link: Duration of triggered event reduced to 3 seconds.
Cazic's Will: Duration of Fear/Root reduced to 3 seconds.
Innoruuk:
Malice of the Dark God: Annoy will now proc 25% of the time, instead of on every attack for the duration of the spell.
Tendrils of Hate: Dumb fire pets reduced to 1. Duration of pets’ innate abilities reduced by 50%.
Lure of Innoruuk: Charm duration reduced.
Malevolent Wail: Duration of Mesmerize effects reduced to 3 seconds.
Maestros Song: Duration reduced to 6 seconds.
Mithaniel Marr:
Honors Call: Duration reduced to 30 seconds. Reduced duration of stun to 3 seconds
Quellious:
Passive Assault: PvP effect now includes a 25% chance to cast Distract on Melee, Combat Art and Spell damage.
Pensive Preoccupation: Duration of triggered debuff reduced to 10 seconds.
Quellious Will: Duration reduced to 6 seconds. Duration of cancellation debuff reduced to 12 seconds.
Shield of the Tranquil: Spell damage reflected reduced to 25%.
Rallos Zek:
Retribution of Rallos: Now only causes a single damage event.
Tactical Retreat: Spell can no longer be used in PvP combat.
Solusek Ro:
Sun Sphere: Pets attack "Ro's Destruction" duration reduced by 50%. Max AoE targets reduced to 5. Damage of both AE attacks significantly reduced.
Tunare:
Life’s Restoration: Spell will now work against PvP targets (Regardless of undead status!)
Groves Entanglement: Root/Stifle/Debuff duration reduced to 6 seconds.
Tunare's Lifeshield: Spell damage reflected reduced to 25%.
*** Broker ***
The advanced search broker window will now remember your settings between searches.
Broker commissions will now be taken into account when sorting search results by price.
Player can now use the tab key to move focus between fields in the advanced search screen.
Items in the broker and on sales displays will now appear with the correct con color instead of changing to the correct con color shortly after appearing.
Enhancements provided by adornments are now searchable on the broker.
The broker now has a level column in the buy window.
*** UI ***
Using the bank will now also hail the banker.
An issue that caused tooltips to not work on some maps in EQ2Map has been fixed.
Conversation windows will appear above player and NPC names to make them easier to read and reply to.
Item icons in the loot window, quest reward and quest accept windows will no longer be darkened if they are usable.
Empty hotkeys will now save and load properly when using /savehotkeys and /loadhotkeys.
Data in the Find Players section of the Community window will now be aligned under the column headers.
You can now shift-click on a quest in the journal to put its name in chat
Tooltips of collection items in your collection journal are now the actual names of the items.
The maximum length of the hotkey bar is now longer to allow for 12 max sized icons to fit in 1 row
If the quest journal is sorted by zone, it will now refresh properly after zoning.
The coin entry window now accepts keyboard input:
[0-9], P=Platinum, G=Gold, S=Silver, C=Copper, Delete=Clear Amount, Enter=Accept, ESC=Close Window
The /target command is no longer case-sensitive and works on players, pets and NPC’s.
The /target command and emotes now accept partial names and are not case-sensitive
/i will now shortcut to /invite instead of /ignore
Quest updates will now stop reporting once you have gained the full number of items needed.
The merchant window will now open with the correct con color for each item.
The ranged attack icon will now be tinted based on distance.
Harvesting Icons have been changed to match the icon displayed with the type of harvesting ability it activates.
You should no longer get 2 messages about a friend logging out.
Added the zone name to the /logwhoraid file name
Added optional parameter to /loadhotkeys to specify if hotbars should be cleared first. Default is to clear. Format: /loadhotkeys filename [0/1]
The hotkey context menu has had its options re-ordered to make more sense.
Added a ‘Clear All Hotkeys’ to the hotkey context menu, which will clear out the current bank of hotkeys. |
Quelle: offizielles Forum
Update: Es gibt mittlerweile auch eine Übersetzung: Klick
SOE | Offizielle Foren am 6. Februar für 48h geschlossen
Veröffentlicht von: Gryphus am 27. 2007 um 15:22 Uhr
Ab dem 6. Februar wird das offizielle Forum 48 Stunden lang nicht zu erreichen sein. Diese Downtime lässt sich dadurch erklären, dass SOE auf eine neue Forensoftware wechseln wird und diese eine gewisse Zeit in Anspruch nehmen wird.
New Forums on the Way!
On Tuesday, February 6th, 2007 we will be changing forum software. Transitioning to a new forum system gives us the opportunity to offer you new features and allows us to update and upgrade the system as often as needed.
During the transition period, there will be no official forums available for 48 hours. We will, however, have a single temporary bulletin board available to you during this time.
If any of this information changes, we will post updates in our announcement forum – so be on the lookout!
In the meantime, we've put together a list below of important information about the message board migration. PLEASE make sure to read it carefully and let us know if you have any additional questions.
THE GENERAL FACTS
- The forum change will begin on Tuesday, February 6th, 2007.
- There will be no official forums available at that time.
- A temporary forum will be available for you to use while the change occurs.
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Wichtig dabei ist, dass solche Features wie die Freundeliste nicht mit übernommen werden. Also speicher vorsichtshalber alles nochmal irgendwo auf euerer Festplatte ab. Auch Artikel bzw. Beiträge solltet ihr Abspeichern, da sich die Links zu diesen auf jeden Fall ändern werden. Zur Überbrückung wird es ein temporäres Forum geben, deren Beiträge allerdings nicht in das neue Forensystem nachträglich übernommen werden.
Link: Zur Ankündigung
EQ2 | Home sweet home
Veröffentlicht von: Gryphus am 24. 2007 um 19:51 Uhr
Auf der englischen Seite von eq2players.com wird einmal mehr demonstriert, wie wundervoll ein eigenheim in EverQuest 2 eingerichtet werden kann. Es werden direkt zwei Heime präsentiert, jedoch gibt es im passenden Forum weitere Einrichtungsmöglichkeiten zu begutachten.
Link: Zu Vorschau
Link: Hier gehts zum Forum der Eigenheimbesitzer
SOE | Ima Somers im Gespräch mit Eovania
Veröffentlicht von: gracjanski am 23. 2007 um 13:09 Uhr
Ima Sommers ist die Internationale Kundenbetreuungs-Managerin und Eovania interviewte sie um uns einen näheren Einblick ins Kundenservice bei SOE zu zeigen. Hier der Anfang:
Hallo Ima,
Unsere deutschen Spieler würden gerne unseren Kundendienst etwas näher kennen lernen. Ich dachte mir dass du ein guter Anfang bist! Macht es Dir aus etwas über Dich selber zu erzählen?
Hintergrund Info
Name: Ima Somers
In-game name: Sentana
Job title: International Customer Service Manager
Alter: 40
Stadt: San Diego oder überall in der Welt wo mein Koffer für mehr als 2 Wochen an einem Platz ist.
Eovania: Ima, ich habe gehört dass Du gebürtig aus Amsterdam kommst! Wie lange bist Du schon hier in USA?
Ima: Ich bin nach USA im September 1997 gezogen, also vor fast 10 Jahren. Ich habe in Anchorage, Alaska sowie an der Ostküste in der Nähe von Baltimore gewohnt bevor ich mich in San Diego niedergelassen habe. |
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Eovania: Wie viele Sprachen sprichst Du?
Ima: Holländisch, Englisch, Deutsch und Französisch. Als Kind habe ich liebend gerne „Die Sendung mit der Maus“ und „Sesamstrasse“ geschaut! Dies hat mir sehr beim deutsch lernen in der Mittelschule geholfen.
Eovania: Verwendest Du diese Sprachen im Berufsalltag?
Ima: Es ist sehr hilfreich in der Lage zu sein die Foren und Ticketinformationen lesen und verstehen zu können.
Eovania: Seit wann arbeitest Du in dieser Position?
Ima: Seit etwas mehr als 3 Jahren arbeite ich in meiner jetzigen Position für SOE.
Eovania: Was genau beinhaltet Deine Arbeit? Was ist Dein Aufgabengebiet?
Ima: Der leichteste Weg zu beschreiben was mein Aufgabengebiet ist, ist wohl folgender: „Alles was mit Kundenservice für Sony Online Entertainment und nichts mit USA zu tun hat ist mein Revier“.
Eovania: Hilfst Du Kunden direkt in-game?
Ima: Manchmal, aber eher recht selten. Verglichen zu unseren deutschen Muttersprachlern ist mein Deutsch wirklich nicht das Beste. Es ist mir peinlich grammatische Fehler zu machen und Wörter falsch zu schreiben; Ich denke mein Deutsch entspricht nicht der Qualität die sie haben sollte um deutschen Kunden gegenüber zu treten. Deshalb helfe ich aus wann immer ich kann, überlasse jedoch unseren deutschen GMs dass zu tun was sie am besten können – den Kunden zu helfen!
Eovania: Auf welche Probleme stösst Du im Kundenservicebereich am häufigsten?
Ima: Unsere deutsche Zahlungsabteilung bekommt recht häufig Anfragen von Spielern welche keinen Zugriff auf das Spiel durch Zahlungsprobleme haben oder weil sie ihr Passwort vergessen haben. Das Gute daran ist dass in den meisten Fällen ein Telefonanruf in unserer Rechnungsabteilung das Problem in ein paar Stunden beheben kann.
Eovania: Leider hatten wir in letzter Zeit eine längere Bearbeitungsdauer als gewöhnlich für unsere Petitionen. Wie ist der jetzige Stand?
Ima: Als Manager versuche ich immer nach Wegen zu schauen die unseren Service verbessern, was unter anderem auch die Bearbeitungszeit für Tickets beinhaltet. Unser Ziel ist es die Petitionen von Beginn bis Ende in einem Durchgang zu bearbeiten und eine Lösung beim ersten Kontakt anzubieten (und ja, dies bedeutet in manchen Fällen leider auch eine negative Antwort).
Häufig kann ein Problem beim ersten Mal nicht gleich behoben werden da wichtige Informationen fehlen. Deshalb an diejenigen die das Interview hier lesen – wenn ihr ein Ticket schreibt vergesst bitte nicht alle notwendigen Angaben so detailliert und so viele wie Möglich anzugeben (wer, was, wo, wann und wie).
Eovania: Bist Du für ein spezifisches Spiel zuständig oder für all unsere Spiele?
Ima: Ich bin für alle nicht-USA Kunden die EverQuest II, EverQuest, Star Wars Galaxies, PlanetSide und Matrix Online spielen, zuständig.
Eovania: Wie bist Du zu diesem Job gekommen?
Ima: Ich hatte EverQuest gespielt und hatte mich als freiwilliger Guide beworben. Nachdem ich für ein paar Jahre in dieser Position beschäftigt war, hatte ich mich entschlossen mich für eine GM Position zu bewerben. Ich dachte mir „Was gibt es schöneres als in dem Umfeld zu arbeiten was mir am meisten Spass bereitet?“ Ich bekam die Stelle und arbeitete als GM für EverQuest. Als Star Wars Galaxies heraus gebracht wurde habe ich die Stelle als Supervisor für dieses Spiel übernommen, danach wurde ich Mitglied in unserem internationalen Kundenservice Team.
Eovania: Trifft man Dich auch privat im Spiel an?
Ima: Machst Du Witze? Ich spiele EQII täglich! Im Moment versuche ich gleichzeitig meinen Berserker sowie meine Feen-Furie hochzuspielen.
Eovania: Welche Rasse und Klasse spielst Du am liebsten?
Ima: Seit EverQuest spiele ich eine Dunkelelfe mit Leib und Seele. Manchmal ist dies eine gute Entschuldigung einen mürrisch gestimmten Charakter „zu spielen“, haha. Ich habe verschiedene Rassen und Klassen-Kombinationen gespielt und herausgefunden dass ich alle gleichermassen gerne spiele. Das Beste an EverQuest II für mich ist dass ich sowohl „Hardcore“-mässig spielen und Deathtoll oder Freethinkers in einer Nacht raiden kann und in der nächsten Nacht nichts grossartig mache und einfach nur ernten gehe sowie mich Handwerklich betätige. Manchmal spiele ich auch überhaupt nicht und verbringe in-game meine Zeit mit chatten mit einer meiner Online-Freunde. Ich geniesse Echoes of Faydark durch und durch und mache alle Quests mit meiner Fee.
Eovania: Spielst Du auch andere Online-spiele?
Ima: Zuvor ja. Meridian 59 war mein erstes MMORPG Spiel, danach kam EverQuest, Star Wars Galaxies, Earth and Beyond, City of Heroes sowie FFXI. Im Moment spiele ich nur EverQuest II und bin ziemlich beschäftigt damit.
Eovania: Was ist Deine Lieblingsbeschäftigung ausserhalb Deiner Arbeit? Wie entspannst Du Dich?
Ima: Meine Lieblingsbeschäftigungen sind Fotografieren, Fitness/Gewichtheben und lesen.
Eovania: Vielen Dank für Deine Zeit! Ich wünsche Dir noch einen schönen Arbeitstag.
Vanessa – Eovania – Barrera
German Community Lady |
Quelle: EQ2Players.com
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Patch | Vorschauf auf das Gameupdate 31
Veröffentlicht von: gracjanski am 23. 2007 um 13:03 Uhr
Das neue Gameupdate steht vor der Tür und hier die witchtigste Änderungen:
Erollisi-Tag ist ein Fest, bei dem sich alles um die Macht der Romanze dreht! Es ist der Göttin Erollisi Marr, der Königin der Liebe gewidmet und Alt und Jung begeben sich auf die Suche nach ihrem Herzenspartner.
Obwohl Erollisi-Tag traditionell kürzer als Frostfall ist, ist er nichtsdestotrotz genauso mit lustigen Aktivitäten gefüllt. Bringen Sie Ihre Anmachsprüche auf Vordermann! Dekorieren Sie Ihr Haus mit romantischen Blumen und Kissen! Machen Sie bei einem Spiel mit und sammeln Sie Erollisi-Tag Herzen, um coole Preise zu erhalten! Dieses Spiel funktioniert fast genauso wie Frostfalls Zuckerstangen Grab’n’Tag, nur einige der Regeln sind ein wenig anders. Darüber hinaus haben wir einige Verbesserungen, gemäß der Resonanz, die wir von Ihnen vom Frostfall-Spiel bekommen haben, vorgenommen. Für Ihre Vorschläge und alle großartigen Kommentare bedanken wir uns ganz herzlich! |
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Fabelhafte Mode
Während es zu dieser Jahreszeit für einige Norrathianer um Liebe und Sinnlichkeit geht, ist es für andere die Zeit des guten Aussehens. Und was ist in diesem Fall besser, als ein neuer Hut? Die Spielaktualisierung 31 stellt vier neue Berufs-Hüte vor; je einen für Wärter, Furien, Nekromanten und Hexenmeister. Wenn Sie bereits ein Mitglied bei einem dieser Berufe sind und bereits über einen Berufs-Hut verfügen, dann können Sie zu Ihren ursprünglichen Hu'Luh und Reliquien-Questgebern gehen, um sich Ihre neue modische Kopfbedeckung abzuholen. Sie sollten auf jeden Fall nächste Woche hier sein, wenn wir die neuen Hüte in dem Teaser-Feature vorstellen.
Wir haben auch einen Leckerbissen für diejenigen, die lieber ihre stilvollen Häuser herzeigen wollen. Die Frostfall-Kamine haben sich unter den heillos-stolzen
Hausbesitzern als äußerst beliebt herausgestellt, so dass die Schreiner durch das ganze Jahr hindurch Kamine zimmern werden!
Meisterung des Feindes
Liebe und Mode sind ja schön und gut aber was passiert im Wesentlichen des Spiels? Nun, wir haben eine sehr interessante Änderung für Eigenschaften zur Meisterung des Feindes erhältlich (wie zum Beispiel Skelettmeister-Schlag oder Gnollmeister-Zorn). Anstatt viele verschiedene Eigenschaften zu lernen, die nur gegen ein bestimmtes Ziel besonders wirkungsvoll sind, werden Sie jetzt nur noch eine Meister-Eigenschaft lernen, die gegen jede Art von Kreatur wirksam ist, gegen die Sie schon mal gekämpft haben! Sie werden weniger Zeit damit verbringen, die richtige Taste zu finden und mehr Zeit damit, Dinge zu töten und zu plündern - das ist unser Motto!
Darüber hinaus wird sich die Art und Weise, wie Sie die verschiedenen Kreaturen meistern und Eigenschaften erlangen, ihnen schweren Schaden zuzufügen, ebenfalls ändern. Zuvor hatten Sie die Möglichkeit eine Meister-Eigenschaft aus einer kleinen Auswahl auszuwählen, wenn Sie bestimmte Stufen erreicht haben. Von nun an werden Sie Ihre Feinde meistern, indem Sie die bereits existierenden Wissens- und Legenden-Quests abschließen, die Ihnen alles über einen bestimmten Feind beibringen werden. Wenn die Spielaktualisierung 31 startet, werden Ihre existierenden Meister-Eigenschaften entfernt und alle Feinde, für die Sie Wissens- und Legenden-Quests abgeschlossen haben, werden zu den gültigen Zielen für Ihre neue, vereinte Meister-Eigenschaft hinzugefügt.
Und Noch Mehr!
Wie immer gibt es natürlich noch viel mehr neue Glanzpunkte, als nur die, die hier erwähnt wurden. Der Frühling ist immer gut, um frühzeitig mit dem Frühjahrsputz anzufangen und das EverQuest II Team hat angefangen, einige alte Hindernisse zu beseitigen und das Spiel im Ganzen in seiner Qualität zu steigern.
Zum Beispiel verbessern wir die Makler-Oberfläche. Bald werden Sie in der Lage sein, den Makler nach durch Verzierungen herbeigeführten Verbesserungen zu durchsuchen und Ihr gesamtes Suchergebnis wird Maklerkommissionen berücksichtigen, wenn Sie nach Preisen sortieren.
Außerdem haben wir eine HUD Pop-up Nachricht eingefügt, für den Fall, dass einer Ihrer Fernangriffe fehlschlagen sollte, weil Sie keine Munition mehr haben oder Ihre Waffe defekt ist. Sie werden nicht mehr herumstehen und sich wundern, warum Sie nicht angreifen können! Des Weiteren werden sich die Fernangriff-Tasten nach Entfernung verdunkeln, so dass Sie auf einem Blick sehen können, ob Sie zu weit weg sind.
Wir arbeiten auch am Helfer-Benehmen! Helfer werden von nun an zuverlässiger auf Treppen funktionieren und zaubernde Helfer haben gelernt, zurückzubleiben und zu zaubern, anstatt sich direkt in den Nahkampf zu stürzen. Das Anpassen Ihres Helfers wird nun auch durch den Zonenwechsel gleich bleiben.
Das ist natürlich alles nur ein kleiner Vorgeschmack. Überprüfen Sie auf jeden Fall die Update-Bemerkungen für alle Einzelheiten! Bis dahin wünschen wir Ihnen erstmal ein schönes Wochenende und auf Wiedersehen in Norrath |
Quelle: EQ2Players.com
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EQ2 | Schatzkiste vom 19.1.07
Veröffentlicht von: gracjanski am 23. 2007 um 13:00 Uhr
Manchmal ist es schwer die verborgenen Schätze inmitten all der Forumspost zu finden. Die "Schatzkiste" hebt nochmals wertvolle, aufschlussreiche oder informative Post hervor, bei der es sich lohnt einen Blick hineinzuwerfen. Haltet Eure Schatzkarte und Schaufel bereit - wir sind nun dabei ein paar Schätze zu entdecken!
Neulinge sind in Norrath eingetroffen. Helft hier Nightwhisper bei seinem Aktionsleisten/UI Fragen.
Desweiteren hat er Fragen zu Startzonen.
Hier geht es zum Wissensdatenbuch und ihr könnt Petitionen schreiben.
Bitte postet hier wenn ihr eine Raid in Mistmoore startet, wir würden gerne jemanden in-game senden. |
Quelle: EQ2Players.com
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