Patch | Update Notes für den 18.Mai 2006
Veröffentlicht von: Melrod am 18. 2006 um 15:12 Uhr
Hier die Update Notes für den 18.Mai 2006:
*** Kingdom of Sky ***
- Probleme welche ein Wiedererscheinen von Venekor verursacht haben, wurden behoben. Venekor beobachtet nun etwas besser teleportierende Spieler die in seiner Behausung auftauchen.
*** Zonen und Bevölkerungen ***
- Zwei Raidzonen, welche unbeabsichtigter weise unzugänglich gemacht wurden, können nun wieder betreten werden. Dies betrifft „A Meeting of the Minds“ sowie „The Cove of Decay: Epic Angler”. Bitte beachtet dass dies bedeutet dass diese Zonen nun wieder ein Minimum an zwölf Spielern erfordert. Dies ist eine vorübergehende Situation und hoffen das mit dem nächsten Liveupdate beheben zu können.
*** Trial of the Isle ***
- Handwerkszonen auf der Anfängerinsel sind nun wieder für Trial-of- the-Isle Spieler zugänglich.
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Quelle
Kommentare
Patch | Hotfix für den 16.05.06
Veröffentlicht von: Melrod am 18. 2006 um 15:11 Uhr
Hallo Leute, hier das neueste Hotfix: *** Kingdom of Sky ***
- Blutblüten in Tenebrous Tangle können nicht mehr länger bezaubert werden.
- Der Invalidation-zauber, welche ein paar Mobs in den Hallen der Sehenden benutzt haben, beinhaltet nicht mehr länger eine derartig schwerwiegende Schwächung.
- Die Nebentür bei den Stufen die zu dem Raum mit den elementaren Hütern führt wurde nun für immer geschlossen.
- Der elementare Hüter sowie das Blutbiest können nicht mehr länger umgangen werden; sobald ein Spieler ihr Revier betritt wird derjenige in einen Kampf verwickelt werden.
- Venekor nötigt nun seine Gegner ihn in der Höhle und nicht in der Aussenhalle zu bekämpfen.
*** Spieler gegen Spieler ***
- Grauumrandete Spieler verlieren nun keine Schande mehr wenn sie einen Kampf verlieren.
*** Zonen und Bevölkerung ***
- Die Mindestanzahl von zwölf Spielern, um die epische Instanz für die prismatische Questreihe zu betreten, wurde herausgenommen.
*** Spielverlauf ***
- Das Problem mit der Funktion “Single Klick als Grundeinstellung ausgenommen Angriff” wurde nun behoben.
*** Leistungen ***
- Troubadoure: Jester´s Cap: Die Immunität trägt sich nun ordnungsgemäß auf.
*** Gegenstände ***
- Der Cowl of the Pathfinder proct nun ordnungsgemäß und wie ursprünglich vorgesehen nur an Fernkampftreffern.
- Shadow Axe heilt nicht mehr länger Feinde durch seinen Effekt.
- Kiteshield of Seeing erscheint nun ordnungsgemäß.
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Quelle
Kommentare
Off-Topic | Olnigg 128
Veröffentlicht von: Gryphus am 17. 2006 um 19:39 Uhr
Erneut bringt Olnigg eine neue Ausgabe seiner Onlinezeitschrift heraus, doch dieses mal fällt der "Testbericht" zu dem MMORPG Seed vergleichsweise sehr kurz aus. Doch wird der restlich verbleibende Platz nicht ungenutzt belassen, sondern ausgefüllt mit Werbeinhalt. Das soll jetzt nicht bedeuten, dass die freie Fläche mit blinkenden Banner und Co ausgeschmückt ist, sondern mit Auslassungen darüber, warum so macher Homepagebesitzer sich dafür entschieden hat.
Fazit
Was, liebe Kinder und dem Namen nach Erwachsene, habt ihr aus der heutigen OLNIGG-Ausgabe gelernt?
Zuallererst, dass es in Wirklichkeit nicht Olnigg ist, der kotzt, sondern dass es die Werbung ist, die Olnigg ankotzt.
Zweitens dreht sich ihm der Mageninhalt nicht wegen der Werbung im Allgemeinen um. Im Gegenteil, er hat vollstes Verständnis dafür, dass man um kostendeckend arbeiten zu können, gar keine andere Wahl hat, als Werbung zuzulassen. Aber nichts rechtfertigt in seinen Augen diese aggressiven Pop-ups und automatischen Seitenweiterleitungen, die das Internet zunehmend zum Ärgernis werden lassen.
Drittens sollte die heuchlerische Bande von Homepagebesitzern, die sich nach außen hin damit brüstet, alles Erdenkliche für uns zu tun, und insgeheim doch nur indirekt an uns verdienen will, endlich begreifen, wieso die zunehmende Frequenz von Werbeeinblendungen direkt proportional zu den rapide abstürzenden Besucherzahlen ist.
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Link: Zur Olnigg ausgabe 128
Link: Kommenater im Forum
EQ2 | Großes Arena-Event
Veröffentlicht von: Gryphus am 17. 2006 um 19:37 Uhr
Wer wollte nicht schon immer mal was großartiges in der Arena von Maj´Dul erleben, doch bis jetzt gab es meist nur kleine Kämpfe oder welche mit Zugangsabfrage. Doch nun hat sich Da_Chegga aus unserem Forum daran gemacht ein ein großes Arena Event auf die Beine zu stellen.
Habt ihr Interesse mitzumachen, als Teilnehmer oder Organisator, so besucht uns doch einfach im Forum und diskutiert mit, wie es auszusehen haben sollte und was machbar ist. Aber ihr seid natürlich auch herzlichst dazu eingeladen eine Spende als Siegerprämie für die erstplatzierten abzugeben. Wie das aussehen kann, auch dafür könnt ihr Vorschläge im Forum eintragen.
EQ2 | Previews zu EoF und TFD
Veröffentlicht von: gracjanski am 13. 2006 um 18:49 Uhr
Vor allem wegen der E3 und der Ankündigung des nächsten Addons und Adventure Packs gibt es eine Fülle an Previews, die man sich durchlesen sollte.
Als erstes ist da allakhazam.com zu erwähnen, welches ein kurzes Preview mit paar Bildern geschrieben hat. Interessanter Satz ist wohl die Beschreibung der Features, die das Addon Echoes of Faydwer mit sich bringt: In addition to the Fae race players will be able to adventure through over 20 zones with 40 new creature types that range from level 1-70.
Also included in Echoes of Fader are the much-requested cloaks, armor sets, an increase for the maximum guild level, tinkering, and an expanded achievement system. |
Hier geht es zum Artikel: Klick
Ein Interview mit US Community Manager Ryan ´Blackguard´Shwayder führte OGaming vor der E3 .com durch. Dabei ging es vor allem um das nächste Addon... There will be new mounts in Echoes of Faydwer, and possibly some new ones beforehand....
Also unlike much of the rest of Norrath, it seems the gods of old still hold some power within these lands, and they have not been forgotten. |
So so... hier geht es lang
Kommentare dazu
Patch | Test Update #24
Veröffentlicht von: gracjanski am 13. 2006 um 18:20 Uhr
Joel ´Raijinn Thunderguard´ , der sich im offiziellen Forum häufig durch seine hacksored Attacken auszeichnet *g* veröffentlichte diesmal im offiziellem Forum den Patchlog fürs nächste Live Update. Dieses Update wird schon auf den Testservern getestet und kündigt grosse Änderungen an. Hier ein Auszug: *** Betrayal ***
- Players can now betray their city at any level.
- You will now slowly work your faction up with the city you are betraying to (or back to the one you originally betrayed) in order to be accepted within the city walls.
- Until such a time as you are accepted as a citizen of Qeynos or Freeport, you will be an Exile and must only operate out of a new underground location known as Haven.
- Haven does not provide the plush lifestyle of Qeynos or Freeport--You´ll miss out on some of aspects of the city life such as writs, brokers (though you´ll have use of a fence), player housing (apart from Maj´Dul), or city-based rewards.
- Note that all characters, whether they change their class or not, will have their spells set back to the Apprentice I level after betraying.
- Qeynos betrayers should begin their journey with Spockfuddle near the fence in Qeynos Harbor.
- Freeport betrayers should begin their journey with Izzay Meestere in West Freeport |
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*** Control Spell Changes ***
Note: All of the control spell changes listed here are subject to change before they go live. In fact, since these notes were written based on data from 05/04/06 and Blackguard will be in LA by the time you read this, much of it has changed before even going to Test. The notes should be a lot more sane by next week when he gets back.
- All short knockdowns and many short stuns that were 2s in duration have been changed to a 1.5s duration.
- All knockdowns and many short stuns that were 3-4s in duration have been changed to a 2.5s duration.
- All knockdown effects will not work on epics.
- Adjusted all root, stifle, stun, mesmerize, and fear durations to have consistent linear progression in durations with level increases.
- There is now a new control state labeled "daze." Daze effects replace pacify effects that were attached to some spells. When a mob is dazed it cannot auto attack.
- Examine information describing control effects should generally be clearer than before.
- All Mesmerize abilities have their own immunity separate from Stun immunity.
Fighter changes:
- Guardian: Crumble - Reduced damage on melee hit portion of the combat art.
- Guardian: Concussion - Increased damage, now reduces casting skills of target instead of power damage.
- Berserker: Stunning Cry - Power cost reduced.
- Berserker: Vanquish - Is now a 6s stifle/root instead of a 6-7s stun.
- Paladin: Glorious Strike effect from Glorious Weapon - Reduced stun duration to 2.5 seconds.
- Monk: Instill Doubt - Changed from a Bruiser to a Brawler ability.
- Bruiser: Intimidate - This combat art line now shares its reuse timer with Instill Doubt.
- Bruiser: The Sucker Punch line now dazes opponents instead of knocking them down.
Scout changes:
- Scout: Cheap Shot - Reduced power cost. Duration is 4s instead of 6s on standard or weaker opponents.
- Dirge: Lanet´s Excruciating Scream - Changed into short duration daze effect that causes disease damage when it expires. The amount of damage was reduced. Reuse time increased to 30s.
- Dirge: Garsin´s Funeral March - Recast time increased to 45s from 30s. Overall break chance reduced to 25%.
- Dirge: Sapping Shot - Recast time increased to 25s.
- Troubador: Lullaby - Decreased duration and increased reuse timer to 20s.
- Troubador: Bria´s Entrancing Sonnet - Now works as a very short-term charm. Reduced casting time to 3s. Has full use of pet commands. Duration greatly reduced. Removed concentration costs. Increased reuse time to 60s.
- Ranger: Thorny Trap - Duration of Root effect has been reduced.
- Brigand: Blackjack - Changed from a 5s stun to a 6s hold direction and root ability. Reduced damage and power cost.
- Brigand: Strangling Throw - Reduced damage.
- Brigand: Double Up - Double Up list auto-adjusts to use abilities appropriate to the brigand´s level.
- Swashbuckler: Disarming Grin - Increased recast timer to 45s from 30s.
Priest changes:
- Templar: Sign of Pacification - Increased reuse time to 30s.
- Templar: Prostrate - Reduced casting time to 2.5 seconds, Increased Reuse time to 45s. Reduced power cost.
- Templar: Divine Arbitration - No longer distributes health from dead players in the group.
- Inquisitor: Fearful Conversion - Fearful conversion, has a lower chance to break than it did before and mesmerizes after the fear effect instead of a root.
- Inquisitor: Imprison - Increased Reuse time to 30s. Break chance occurs on damage only.
- Defiler: Primordial Terror - Recast time increased to 45s from 30s. Overall break chance reduced to 25%.
- Fury: Irritating Swarm - Has changed into a stifle and minor snare. It is now on a 60s reuse timer with a 1.5s casting time and shorter duration.
- Fury: Pact of the Cheetah - Also dispels hostile root effects.
- Mystic: Phantasmal Spirits - Reduced duration of Mesmerize to 5s.
Mage changes:
- Wizard, Warlock, Conjurer, Necromancer: Root Spells:
* Have 15% overall break chance instead of 20%
* Only processes break chances when damage is received, not on any hostile act towards the target.
* Duration reduced.
- Wizard: Tongue Twist - Lowers Hate instead of dealing damage.
- Warlock: Interference - Slightly lowers hate with encounter instead of dealing damage.
- Warlock: Gas Cloud - Reduced stun duration to 1.5s. Lowered reuse timer from 15s to 9s.
- Warlock: Dark Siphoning - Reduced casting time to 3s.
- Warlock: Devastation - Removed stun component.
- Necromancer: Fear - Recast time increased to 45s from 30s. Overall break chance reduced to 25%.
- Necromancer: Grasp - Lowered resistibility, reduced casting time to 1.5s, and increased reuse time to 45s.
- Conjurer: Petrify - Lowered resistibility and increased reuse timer to 45s.
- Conjurer: Shattered Terrain - Increased casting time from 2s to 3s, dazes but does not stifle.
- Coercer: Terrible Awe and Illusionist: Phantasmal Splendor:
* Resistibility increased
* Casting time increased to 2s
* Reuse timer increased to 15s.
* Removed number of targets restriction for PvE.
* Removes target from area effects.
* Mesmerize effect can now affect Epic targets.
- Coercer: Stupefy
* Functions as a medium-long duration target area effect stun.
* Resistibility increased
* Casting time set to 2s
* Reuse time is 40s.
* Stun effect can now affect Epic targets.
- Illusionist: Bewilderment:
* Functions as a medium duration target area effect Stun.
* Resistibility increased
* Casting time increased to 1.5s
* Reuse time is 40s.
* Removed number of targets restriction for PvE.
* Stun effect can now affect Epic targets.
- Coercer: Psychic Wail- Increased reuse to 45s. Stun effect can now affect Epic targets.
- Coercer: Channel - No longer distributes power from dead players in the group. Damage reduced.
- Coercer: Ego Shock - Changed Root into target encounter daze that always lands. Reuse timer changed to 30s. Damage reduced. Daze effect will affect Epic targets.
- Illusionist: Illusory Allies - Reduced damage and health of summoned illusions.
- Illusionist: Headache - Changed mez into daze that always lands. Reuse timer changed to 30s. Damage reduced. Daze effect will affect Epic targets.
- Coercer: Amnesia - Stun effect can now affect Epic targets.
- Coercer: Slumber - Mesmerize effect can now affect Epic targets.
- Coercer: Silence - Stifle effect can now affect Epic targets.
- Coercer: Medusa Gaze - Stun effect can now affect Epic targets.
- Illusionist: Sleep - Mesmerize effect can now affect Epic targets.
- Illusionist: Convincing Regalia - Mesmerize effect can now affect Epic targets.
- Illusionist: Overwhelming Silence - Stifle effect can now affect Epic targets.
- Illusionist: Confusion - Stun effect can now affect Epic targets.
Achievement changes:
- Warrior: Belly Smash - Removed additional knockdown effect.
- Predator: Point Blank Shot - Reduced stun duration, recast time lowered to 45s, and damage decreased.
- Bard: Round Bash - Upgrades affect the knockback stun duration. Increased damage.
- Cleric: Hammer Smite - Upgrades affect the knockback stun duration.
- Shaman: Crippling Bash - Upgrades affect the knockback stun duration.
- Summoner: Shockwave - Upgrades affect the knockback stun duration.
- Rogue: Walk the Plank - Added root effect to hold direction.
- Brawler: Eagle Spin - Added root effect to hold direction.
- Bard: Shield Focus - Properly roots bard in place and grants knockdown immunity.
*** Zone Access Changes ***
- The following zones no longer require an access quest. For many of the quests, there are new rewards attached in place of the old reward (gaining access to a zone):
* The Firemyst Gully
* The Sanctum of Fear
* Bloodskull Valley: The Excavation Site
* The Eternal Gorge
* Miragul´s Menagerie
* Icespire Summit
* The Forbidden Sepulcher
* The Trembling Lagoon
* The Obelisk of Lost Souls
* The Darkblade Den of Assassins
* The Serpent´s Lair
* The Murkwater Nook
* Maiden´s Gulch
* The Vault of Flames
* Nektropos Castle
* The Lair of the Necromancer
* The Vestibule
* Heroic: The Sullon Mines
* Heroic: The Tallon Hording Halls
* Heroic: The Darkened Den
* Icebound
* The Bastion of Flames
* The Cove of Decay: A Treaty for Treasure
* The Ruins of Varsoon
- The following raid zones now have an NPC you must speak with outside of the zone in order to enter:
* Shattered Stillness: Epic - Speak with Relana Everglade in Antonica
* Bloodskull Valley: Maulic´s Stronghold - Speak with Amulius Ramio in the Commonlands
* Echoes of Time: Epic - Speak with Overseer Melicinn in the Commonlands
* A Meeting of the Minds - Speak with Taryn D´Vat in the Feerrott
* Commune of K`Dal - Speak with Klogg Bindgear in Lavastorm
* Deathfist Citadel - Speak with Andala Oakenpath in Zek, the Orcish Wastes
* The Deserted Mine - Speak with Gragak Stinkyfeet in Zek, the Orcish Wastes
* The Court of Al´Afaz - Speak with Walheed Raffini in the Pillars of Flame
* The Gates of Ahket Aken - Speak with Muleek Mahaja in the Sinking Sands
* The Cove of Decay: Epic Angler - Speak with Googegguta in the Thundering Steppes
*** Desert of Flames ***
- "A piece of ancient parchment" should drop a little more frequently from individuals in the Pillars of Flame. Rumors exist that the leaders of these people have also begun to carry the parchment more often. The parchment is now able to be traded or sold.
- Eagles, Hooluks, Insectoids, Vultaks, Draconians now use a wider variety of combat moves. Mainly their ouches and dodges will respond more appropriately to the direction of attacks. Also, when fighting these creatures, player characters´ ouches, dodges and parries will match the direction of attacks.
*** Gameplay ***
- You are no longer limited to engaging 5 encounters.
- Charmed players will now cast spells from their knowledge books.
- Corpses of epic mobs now last much longer (unless looted) so the victors can take screenshots.
*** Quests ***
- Group members on the same step of the quests "Ishara´s Search" and "Brush with Celebrity" can now enter into the same arena instance.
- Vindain Greenfaith will now give high elves the flask he mentions when offering the quest "Components of Growth."
*** Items ***
- The Empowered Sleeper Totem and Sealed Book of Knowledge quest rewards now have 10 charges each.
- Tome pages found on the ground are now easier to see. They flutter in the breeze, so even if it is partly in the ground or snow, some of it will be visible while it is flapping.
*** Zones and Population ***
- The evac point for Permafrost is now within the zone rather than in Everfrost. There is also an additional revive point within Permafrost.
*** Combat ***
- Brigand: An issue that was causing combat art visuals to sometimes be played on the brigand has been corrected.
- Ranger: Surveil - Range lowered to 35 meters from 50 meters.
- Crusader: Lance - Damage over time effect will now stack with other allies.
- Predator: Intoxication - Damage over time effect will now stack with other allies.
- Shaman: Leg Bite - Damage over time effect will now stack with other allies.
*** Spell Changes ***
- Abilities that intercept damage received by an ally will now consider the intercepter´s mitigation to that damage. This will allow fighters in raids to make use of their mitigation and resists.
*** Achievements ***
- Bard: Bump´s examine info will now indicate its ability to steal from the target.
*** Tradeskills ***
- Tradeskill societies have been removed.
* Players can now enter any of the tradeskill instance zones at any time.
* All your tradeskill society status you have ever earned (not just in your current society) has been converted into personal status points (this will not add status to your guild).
*** User Interface ***
- In the spell effects window, non-beneficial spells will now be displayed before beneficial ones. This will allow you to quickly tell what negative effects you have on you by glancing at the first few icons in your effects bar.
- There is a new macro replacement:%c. This will be replaced with the name of the Icon your mouse is over. This will work on things like Effects, Maintained Effects, Inventory, Equipment, Macros, Hotkeys, Spells, Target Effects, and Implied Target Effects. Examples of usage:
* MACRO: /group I have (( %C )) please cure me!
* MACRO: /group %t has (( %C )) please cure %o!
- When you are offered a quest with a full quest journal, you will no longer get a dialog box indicating that. Instead, you will get the quest offer window, but the accept button will gray-out until you have deleted a quest.
- Items with a castable ability or ability when equipped will now show applicable durations in the examine info.
- Items that you cannot use due to level or skill will now show the proper values for their effects.
- There is now a "Mute All on Minimize" checkbox in the Sound tab of the Options menu.
- There are now options to "Show Third Party Damage" and "Combat Bubbles" in the User Interface tab of the Options menu.
- Lockout Timers window will now correctly sort by Time Left.
- The maintained spell and effect windows will no longer scroll with the mousewheel, potentially moving your spell off the visible space. Thanks, Actfive
*** UI Files Modified ***
eq2ui_mainhud_effects.xml
eq2ui_mainhud_maintained.xm |
Quelle da
Kommentare hier
EQ2 | Videos zu The Fallen Dynasty und Echoes of Faydwer
Veröffentlicht von: gracjanski am 12. 2006 um 09:11 Uhr
Auf der E3 präsentierte SOE den neuen Trailer zum nächsten Addon Echoes of Faydwer. Zu sehen und runterzuladen ist der Trailer auf Gamespot.com. Hier der Link: Klick Um den Trailer runterzuladen, müsst ihr auf der Seite registriert sein.
Das Video zum nächsten Adventure Pack The Fallen Dynasty gibt es bei allakhazam.com. Hier geht es lang
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Gamona | Das neue gamona öffnet seine Pforten
Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2006 um 08:04 Uhr
Was lange währt, wird endlich gut. Nach vielen Monaten Entwicklungszeit ist vor wenigen Stunden die völlig überarbeitete Spieleinformations-Plattform gamona.de online gegangen. Zum Start des neuen Portals steht natürlich die diesjährige E3 in Los Angeles im Fokus. Unzählige Trailer warten darauf von euch mit vollem Speed heruntergeladen zu werden. Um diesen Service zu nutzen, müsst Ihr lediglich auf gamona.de registriert sein.
Darüber hinaus gibt es natürlich noch etliche weitere tolle Funktionen, wie das neue Channel-System, die gamona Watchlist und endlich auch eine Kommentarfunktion. Leider ist zum Launch noch nicht alles fertig geworden. Dies hat allerdings auch seine Vorteile, könnt Ihr euch doch somit auf zahlreiche neue Features in den nächsten Wochen und Monaten freuen.
Das gesamte gamona Team lädt euch nun herzlich ein und wünscht viel Spaß beim gucken und stöbern.
Link: zu gamona.de
Off-Topic | Interviews für eine Diplomarbeit
Veröffentlicht von: Gryphus am 12. 2006 um 08:01 Uhr
Matthias Gottesbühren von www.gameswanted.de führt im Rahmen seiner Diplomarbeit Interviews mit Onlinerollenspielerinnen- und Spieler im Allgemeinen durch. Das Gespräch wird dann entweder per Telefon oder Skype durchgeführt. Die hier erzielten Ergebnisse werden anschließend in anonymisierter Form in der Arbeit verwendet.
Wer Lust und Zeit hat einmal keinen Fragebogen auszufüllen und statt dessen lieber ein Interview durchführen möchte, der kann sich unter dieser Emailadresse weitere Informationen holen: kontakt@gameswanted.de.
SOE | Vanguard: Saga of Heroes von SOE mitorganisiert
Veröffentlicht von: gracjanski am 06. 2006 um 11:15 Uhr
Dank Beldin in unserem Forum wurden wir auf diese sensationelle Neuigkeit aufmerksam gemacht. Der US Community Manager Ryan "Blackguard" Shwayder gab heut im offiziellem Forum bekannt, dass das als Konkurrenzprodukt angesehene Vanguard: Saga of Heroes nun nicht mehr von Sigil Games Online und Microsoft Game Studios zusammen programmiert wird, sondern von Sigil Games Online und Sony Online Entertainment. Der Grund dafür liegt laut Brad McQuaid, CEO of Sigil Games Online:
“As the development process is ongoing and constantly shifting, it became clear that MGS and Sigil had varying visions and direction for the title’s development,” |
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VANGUARD: SAGA OF HEROES FINDS A NEW HOME
- Sigil Games Online and Sony Online Entertainment In Talks To Co-Publish Sigil’s Ground-Breaking New Game -
May 5, 2006 – Carlsbad & San Diego, CA – Sigil Games Online and Sony Online Entertainment LLC (SOE), a global leader in the online games industry, today announced that Sigil is working with Microsoft Game Studios on an arrangement to acquire the rights to its highly anticipated massively multiplayer online (MMO) game, Vanguard: Saga of Heroes. These efforts have resulted in a tentative agreement for Vanguard to be co-published by both Sigil Games Online and SOE. All three companies will be showing the game at the upcoming Electronic Entertainment Expo (E3) as they work closely together for a successful transition. Vanguard: Saga of Heroes is scheduled to launch this winter.
“As the development process is ongoing and constantly shifting, it became clear that MGS and Sigil had varying visions and direction for the title’s development,” said Brad McQuaid, CEO of Sigil Games Online. “In the best interest of Vanguard, it was decided that we would buy back the publishing rights from Microsoft.”
As co-publisher of Vanguard: Saga of Heroes, Sigil assumes greater control of marketing and PR, while maintaining responsibility for game development, community relations, media relations, customer support, and quality assurance. Under the terms of the agreement, SOE will provide distribution, marketing, hosting and back-end support -- including billing and technical support -- for the game. Additionally, SOE is tentatively planning on adding Vanguard, upon its release,to SOE’s Station Access™ subscription plan. Station Access allows players to enjoy all of SOE’s MMO titles for one low monthly price.
“We are very excited to be working with so many old friends at Sigil,” said John Smedley, president, Sony Online Entertainment. “Vanguard looks beautiful and has an incredibly rich game world. It’s the type of game that will appeal directly to SOE’s hundreds of thousands of players and should fit in perfectly with the current line-up of games available in Station Access.”
”This decision was made mutually by Sigil and Microsoft, in the best interest of the long-term goals for the title,” said Phil Spencer, General Manager at Microsoft Game Studios. “As a key Windows development partner, we will continue to work with Sigil to ensure Vanguard’s ongoing success.”
Vanguard: Saga of Heroes is the next generation of massively multiplayer online games. The journey takes place in the fantasy setting of Telon, a vast and ancient world of magic, intrigue and adventure. Facing the challenges of a war torn world, the diverse people here struggle to rebuild their once great civilizations. A fragile alliance has been struck, with the lands set upon by invading forces, the races must band together to survive.
Vanguard: Saga of Heroes is currently in a closed beta phase. The game will remain available via Fileplanet for existing beta testers during the transition to SOE. New information will be sent out to testers as the changeover occurs.
For more information about Vanguard: Saga of Heroes please visit www.vanguardsoh.com.
About Sigil Games Online
Based in Carlsbad, California, Sigil Games Online is a studio dedicated to creating massively multiplayer online (MMO) games. Founded in 2002 by Brad McQuaid and Jeff Butler, key figures in the development of award-winning EverQuest, the company plans to be a driving force in the continued evolution of this unique genre. Sigil Games Online is comprised of an all-star team of experienced developers with an impressive pedigree of commercially successful and critically acclaimed online games. For more information, visit www.sigilgames.com.
About Sony Online Entertainment
Sony Online Entertainment LLC (SOE) is a recognized worldwide leader in massively multiplayer online games, with hundreds of thousands of subscribers around the globe. SOE creates, develops and provides compelling entertainment for the personal computer, online, game console and wireless markets. Known for its blockbuster franchises and hit titles including EverQuest®, EverQuest® II, Champions of Norrath®, Untold Legends™, and PlanetSide®,as well as for developing Star Wars Galaxies™, SOE continues to redefine the business of online gaming and the creation of active player communities while introducing new genres on various entertainment platforms. Headquartered in San Diego, CA, with additional development studios in Austin, TX, Seattle, WA, and Taiwan, SOE has an array of cutting-edge games in development. SOE is owned by Sony Pictures Digital and Sony Computer Entertainment America.
SOE, the SOE logo, EverQuest and PlanetSide are registered trademarks of Sony Online Entertainment LLC. Untold Legends is a trademark of Sony Online Entertainment LLC. Vanguard: Saga of Heroes and Sigil Games Online are trademarks of Sigil Games Online, Inc. (registration pending). All other trademarks and trade names are properties of their respective owners. |
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Interview | Eovania im Gespräch mit Eniah
Veröffentlicht von: Gryphus am 05. 2006 um 22:01 Uhr
Vanessa "Eovania" Barrera hat einmal mehr in der Zwiespaltigkeit zwischen Norrath und der Welt als Medium fungiert. Sie stellte eine Verbindung zwischen Eniah und Sandra (RL Name) her. In einem kurzen Gespräch hinweg über die Grenzen des machbaren, beantwortet Eniah einige Fragen. An dieser Stelle sei auch noch einmal erwähnt, dass bevor die Verbindung abbrach noch ein paar Neuigkeiten ausgetauscht werden konnten. So wird es zu der anstehenden Miss Wahl, veranstalltet von Norrath-News und SOE, auch einen einzigartigen ingame Titel "Miss Norrath Germany" geben. Wenn ihr mehr über das Interview wissen wollt, dann klickt euch einmal hier durch und besucht uns anschließend im [FOURM]Forum[/FORUM].
Eovania: Wird nur die Gewinnerin prämiert oder auch der 2te und 3te Platz? Was erhalten die Gewinner?
Eniah: Die Gewinnerin erhält den absolut einzigartigen Ingame-Titel „Miss Norrath Germany". Da sind wir SOE super dankbar für die Unterstützung! Zusätzlich bekommt die Gewinnerin Ingame-Gold und ein paar Sachpreise. Auch die Zweit- und Drittplatzierte bekommen Gold und Sachpreise. Und neulich hat sich ein edler Norrath-Bewohner gemeldet, der auch die Letztplatzierte beschenken möchte.
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EQ2 | Serverdown für LU23
Veröffentlicht von: Gryphus am 05. 2006 um 22:01 Uhr
Wie uns Straight Shooter mitteilte, so wird es für das kommende LiveUpdate 23 einen Serverdown geben.
Vorgesehene Stillstandszeit 5/5/2006 9:00 PM Pacific Daylight Time / 06.05.2006 06:00 CEST
Alle deutschsprachigen Server werden um 06:00 CEST am 06.05.2006 zwecks eines Server-Updates heruntergefahren. Die vorgesehene Stillstandszeit wird etwa 2 Stunden betragen.
- Das SOE Betriebsteam |
Link: Zum Beitrag von Eovania
Link: Kommentare im Forum
EQ2 | Expannsion und Adventure Pack - Echoes of Faydwer und The Fallen Destyny
Veröffentlicht von: Gryphus am 03. 2006 um 22:11 Uhr
Nachdem der Name des neuen Expansion Pack Echoes of Faydwer schon bekannt wurde, so hat Sony Online Entertainment nun dies offiziell getan. ABER, nicht das dies schon alles wäre, nein SOE hat zudem auch ein neues Adventure Pack mit dem Namen The Fallen Destyny angekündigt, welches für die Stufen 55 bis 70 geeignet sein soll, wohingegen das Expansion Pack bis jeden Helden in jeder Levelstufe sein wird.
Um was es genau in dem Expansion Pack Echoes of Faydwer geht, das lest ihr am besten selbst in diesem kleinen Zitat durch. Aber an dieser Stelle sei dann doch noch einmal erwähnt, dass es eine neue spielbare Rasse geben wird, die Feen!
Nach der Verwüstung Norraths blieb der mystische Kontinent lange Zeit in der Isolation. Doch trotz der mächtigen, bösen Kräfte, die in den Schatten verweilen, durchströmt noch immer eine starke Magie das Land. Die als Feen bekannte verzauberte Rasse verteilt den Einfluss des Wachstums überall in den den Wäldern von Feendunkel und baut zusammen mit ihren elfischen Verbündeten in den Wipfeln der hohen Bäume ein neues Kelethin. In der verlassenen unterirdischen Stadt Ak´Anon haben die Uhrwerke die Macht übernommen und verweigern den ursprünglichen Bewohnern, den Gnomen, den Zutritt. Von den abbröckelnden Gipfeln der einst erhabenen Hackklotzberge bis zu den zerklüfteten Felsen der ausgedähnten Prärien überdauert Faydwer, doch die Geister der Vergangenheit finden keine Ruhe. Viel hat sich verändert in diesem alten und vor Magie pulsierenden Land. |
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- Über 200 neue Zonen: Ob neue Charktere oder Veteranen, bei "Echoes of Faydwer" kann jeder neue Zonen entdecken und erobern.
- Brandneue Spielerrasse: "Echoes of Faydwer" führt die Feen ein, eine neue geflügelte Rasse!
- Neue Anfangsstadt: Die Stadt Kelethin in der Baumwipfeln steht allen Spielern offen.
- Neue Handelsfertigkeitsverzierungen: Kunsthandwerker, aufgepasst! Mit neuen Verzierungen können Sie Ihren Kreationen nun noch individueller gestalten, zudem verleihen Sie Ihnen divere Boni. Zudem gibt es Metallnieten für eine bessere Haltbarkeit und einen besseren Schutz Ihrer Rüstung oder verzauberte Glut, sodass Sie mit Ihrem Schwert Feuerschaden anrichten können.
- Spielerumhänge: Verleihen Sie Ihrem Charakter mehr Individualität mit dem neuen Ausrüstungsplatz für Umhänge. Zusätzlich sind für Sie und Ihre Gilde spezielle hochwertige Umhänge verfügbar, je weiter Sie im Abenteuer voranschreiten!
- Neue Gegenstände: Brandneue Berufshüte, Pferde, Reittiere und Schätze warten nur darauf, entdeckt zu werden. Bei einem kompletten Satz werden neue Rüstungssätze mit speziellen Boni verfügbar!
- Über 350 neue Quests: neue Quests in Hülle und Fülle, u. a. Erb-, Charakteristik-, Sammel-, Buch- und Stadtverfügungs-Quests.
- Über 40 neue NSCs: Treffen Sie auf viele neue und einzigartige Freunde und Feinde, darunter befinden sich ein paar ganz schön schwere Brocken!
- Mehr SgS-Kämpfe: Erweiterte Spieler-gegen-Spieler Funktionen mit neuen Titeln und neuen SgS-Belohnungen.
- Erweitere Leitungen: Neue Unterklassenleistungen verleihen den Charakteren mehr Individualität und verstärken ihre Kraft.
- Glaubenssystem: Erlangen Sie neue Zauber, Gegenstände, Quests und mehr, je nachdem, an welche Gottheit Ihr Charakter glaubt!
Um nun aber noch einen Überblick über das Adventure Pack The Fallen Destyny zu bekommen, hier noch ein Zitat von der offiziellen Seite zu der Erweiterung:
Reisen Sie über die begrabene See zu einem einst friedlichen Land voller uralter Mysterien und längst vergessenen Geheimnissen. Das The Fallen Dynasty Abenteuer-Paket bietet neue Questlinien und herausfordernde Schlachten für tapfere Helden, die die brandneuen Abenteuerzonen erforschen und furchterregenden Feinden gegenübertreten möchten.
Begeben Sie sich in ein abegelegenes Land mit einer dunklen Vergangenheit, bewohnt von in Fehde liegenden Familien sowie einem uralten Mönchsorden, der als Klan der pfeifenden Faust bekannt ist. Einst gedieh hier die verlassene Stadt Tanaan, bis ihre Einwohner aus Arroganz den mächtigen Wächter von Zebuxoruks Geheimnissen herausforderten und somit ihre eigene Zerstörung herbeiführten. Nun sind mutige Abenteurer vonnöten um die blutrünstigen Freibeuter von Gunthak in die Flucht zu schlagen, welche die Küstendörfer in ihrem Durst nach Eroberung verlorenen Reichtümern, sowie der Geheimnisvollen macht, die tief unter der friedlichen Oberfläche der Insel verborgen ist, angriffen. |
Aber um euch nun noch die Features vorzustellen, hier eine Auflistung, wenn ihr auf das Pluszeichen klickt.
![More](images/expand.gif) | Klick hier um mehr zu erfahren |
The Fallen Dynasty erweitert die Welt von EverQuest II für erfahrene Charaktere der Stufen 55 bis 70 und fügt neue Herausforderungen und neue Inhalte hinzu:
- VSieben einzigartige zum Erforschen, inklusive ein neues Dorf, eine grosse Aussenlandschaft, sowie ein furchtergendes neues Verlies.
- VNeue Questlinien für Solospieler und kleine Gruppen, sowohl als auch heldenhafte und epische Begebenheiten für Stufen 55 bis 70.
- VBrandneue Sammlungs- und Bücherquests
- VEinzigartige neue Belohnungen für Handwerker, um sie bei ihrer Arbeit zu unterstützen
- Viele neue Gegenstände, inklusive einzigartige Waffen im Fallen Dynasty-Stil
Aber um euch nun auch noch zu sagen, wo es all die Informationen und auch Screenshots gibt, dazu besucht ihr am besten die jeweiligen offiziellen Seiten.
Link: Echoes of Faydwer
Link: The Fallen Destyny
Link: Kommentare bei uns im Forum
SOE | Station Access wird künftig teurer
Veröffentlicht von: Gryphus am 02. 2006 um 22:34 Uhr
Wie auf der Homepage von Sony Online Entertainment zu zu Station Access bekannt gegeben wurde, werden sich die monatlichen Abo-Gebühren auf 24,99 US-Dollar / Monat erhöhen. Zustande kommen diese höheren Kosten, da seit dem Release von diesem Spielepaket nun neue Spiele hinzugekommen sind und alle Kosten auf die einzelnen Spiele verumlagt werden.
Station Access™, the low-price, all-in-one subscription for Sony Online Entertainment gamers!
We will be increasing our subscription rates in June. Effective June 1, 2006, the new monthly subscription rate will be $24.99/month. While this announcement may be unpleasant, we have added several games to the Station Access subscription package and the cost of operating the game service for the games included in the Station Access subscription package has increased significantly since we launched Station Access. This change will help us achieve our goal of seeing that every player has a consistently enjoyable experience in our game worlds. You don’t have to do a thing; you will automatically be migrated to the new billing structure under your current subscription plan when your current subscription plan expires. Subscription rates are subject to tax and value-added taxes, as applicable.
New Station Access™ subscription rate as of June 1, 2006:
Station Access subscriptions are recurring, meaning you will continue to be billed at the appropriate interval, until you affirmatively cancel your subscription.
Subscriptions are subject to tax and value-added tax, as applicable.
Please note:
The subscription charges are in addition to the cost of the games that are part of the Station Access subscription package. All game software is sold separately. |
Link: Zur Ankündigung von Station Access
Link: Kommentare bei uns im Forum
Gamona | Neue Netzwerkseite zu Dark Age of Camelot
Veröffentlicht von: Gryphus am 30. 2006 um 11:51 Uhr
Genau zwei Wochen nach dem Start der Warhammer Online Netzwerkseite geht heute eine weitere Page zu einem MMORPG aus dem Hause Mythic Entertainment an den Start. Die Rede ist natürlich von Dark Age of Camelot, welches seit vier Jahren auf dem Markt ist und noch immer zahlreiche Fans zu begeistern vermag. Eine Vorstellung ist eigentlich fast überflüssig, trotzdem wollen wir die DAoCNetwork.de Webmaster Plasmacy und Viveca zu Wort kommen lassen:
Dark Age of Camelot - der Kampf der drei Reiche: miteinander, gegeneinander und inmitten voller Gefahren, Abenteuern und aufregenden Missionen. Dieses Spiel, von seinen Fans nur kurz DAoC genannt, fesselt bereits seit über vier Jahren eine treue Gemeinschaft um sich. DAoC ist ein MMORPG der alten Schule auf technisch aktuellem Stand. Viele Klassenkombinationen mit noch mehr Entwicklungsmöglichkeiten laden den Spieler zum experimentieren ein.
Der Kampf gegen Monster aller Art und das lösen von unzähligen Quests begleitet den Spieler auf dem Weg zum Rentenalter (das erreichen der 50.ten Stufe). Doch hier fängt das Spiel erst richtig an: Es gilt sich in den Masterlevels zu beweisen, die höchste Championsstufe zu erklimmen und im Kampf der drei Reiche zu bestehen. Den Spieler erwartet das wohl beste PvP-System der momentan auf dem Markt befindlichen MMORPGs.
DAoCNetwork.de dient diesem komplexen Thema als umfangreiches Nachschlagewerk. Hier werdet Ihr neben allen wichtigen Neuigkeiten rund ums Spiel mit sämtlichen Informationen versorgt werden, die Ihr für Euer Spiel braucht. Egal ob Anfänger, fortgeschrittener Spieler oder gar "Pro-Gamer" - wenn wichtige Daten für DAoC benötigt werden, so sind sie hier zu finden. |
Zur Vollständigkeit haben wir natürlich auch einige Bilder vom Klassiker vorbereitet. Die Grafik mag schon einige Jahre auf dem Buckel haben, braucht sich aber trotzdem nicht vor neueren Konkurrenten zu verstecken:
![](http://wow.gamona.de/images/news/daoc2.jpg) |
![](http://wow.gamona.de/images/news/daoc3.jpg) |
Genug der Worte, schaut doch einfach mal auf der DAoC Netzwerkseite oder im dortigen Forum vorbei und informiert euch über einen wahren Klassiker des MMO-Genres. Das dortige Team freut sich auf euren Besuch.
Link: zur Dark Age of Camelot Seite
Gamona | Titan Quest Preview bei gamona
Veröffentlicht von: Gryphus am 30. 2006 um 11:48 Uhr
Rollenspiel-Fans kommen derzeit bei gamona voll auf ihre Kosten. Zum einen ist heute der zweite Teil der großen Warhammer Online Interviews[/roterschienen (den ersten Teil findet Ihr übrigens hier). Zum anderen ist ebenfalls heute ein Preview zum hoch gehandelten Action-Rollenspiel [rot]Titan Quest aus dem Hause Iron Lore Entertainment veröffentlicht worden.
Die Jungs von gamona waren beim Publisher THQ live vor Ort und konnten sich selbst ein Bild vom Hoffnungsträger machen. Hält Titan Quest das, was es verspricht? Die Antwort erhaltet Ihr in der ausführlichen Vorschau. Nachfolgend schon mal ein kurzer Ausschnitt als Vorgeschmack:
Titan Quest zieht eindeutlich auf Diablo-Fans ab, das ist mehr als offensichtlich. Sämtliche Features des großen Vorbildes wurden übernommen, teilweise verbessert und in eine moderne Hülle gepackt. Ob das Gameplay auch auf Dauer überzeugend kann, wird allerdings erst ein Langzeittest zeigen. Sicherlich wäre eine Online-Plattform ähnlich dem Battle.net wünschenswert, aber auch ohne dieses Feature dürfte Titan Quest zu den absoluten Highlights des Sommers gehören. Durch die mitgelieferten Level- und Quest-Editoren erwarten uns zahlreiche Eigenkreationen aus der Community, die für weiteren Spielspaß sorgen werden. Wer Diablo 2 geliebt hat, sollte sich den Namen Titan Quest zumindest vormerken. Kurz vor dem Release im Juni 2006 soll es übrigens auch eine Demo geben. Wer durch unsere Vorschau noch nicht hellhörig geworden ist, darf sich dann gerne selbst vom tollen Gameplay überzeugen. |
Link: zum Titan Quest Preview
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